måndag 28 juni 2010

Podcasting: Vad betyder POD egentligen?

Jag tar mig an nästa avsnitt - om podcasting - utan att vara helt klar med YouTube, men strunt i det. Min vana trogen börjar jag med en hel del beating about the bush innan jag kommer till skott. I det här fallet handlar det om att förstå vad POD egentligen betyder. Börjar med att titta på commoncrafts underbara förklaring (som inte funkar på kurshemsidan). Där får jag reda på att POD står för Personal On Demand. Inte så dumt, men bäst att kolla wikipeda också. Här listas en hel massa förslag, bland annat...

Protective Oceanic Device
Ping Of Death
Plain Old Documentation
Power Of Dreams
Planet Of Death
Proof Of Delivery

...för att nämna några.

Okej, det är så det funkar! Man hittar på något som passar helt enkelt. Tänker att det kan väl jag också göra. Tänker att 'o' står för 'och' men att jag skulle vilja hitta ett ord på 'd' eller 'p' som betyder 'förvirrad'. Försöker med synonymer.se och genom att klicka på en synonym till en synonym till en synonym till förvirrad (eller hur det nu började) har jag kommit fram till att POD numera betyder...

*utdragen trumvirvel*

Paff Och Digital

Och bara för det kommer jag för sent till dagis och skola...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...