torsdag 10 juni 2010

Äntligen....

...börjar det hända lite digitala grejer på jobbet!

Digital nyhet 1:Fick nyss reda på att vi kommer uppgradera vår lärplattform till Blackboard 9.1. Blev så himla glad när jag läste om alla nyheter. Nu kommer man äntligen kunna integrera web 2.0-tjänster med Blackboard och t ex skapa wikis och dela dokument. Det har inte funkat tidigare med vår gamla stenåldersversion. Känner mig också otroligt nöjd över att jag går den här kursen (även om det går lite trögt...). Tack vare den har jag vett att bli glad och upprymd när jag ser begrepp som web 2.0 på nya Blackboard. Jag vet vad det är (till skillnad från de flesta kollegor) och förhoppningsvis också hur jag kan använda det. Nästa vecka ska jag på kurs i Blackboard 9.1. Det blir två heldagar med Connie från USA. Låter lovande.

Digital nyhet 2: Fick nyss reda på att vi kommer göra om flera av våra kurser från campus till semi-distans. Vilken tur att jag går den här kursen! Huvudet är fullt med idéer. Skulle kanske börja bubbla lite på bubbl.us för att få lite struktur på alla idéer. Något jag verkligen uppskattar med den här kursen och som vi kommer behöva på våra kurser är alla dessa instruktionsfilmer. Dom bästa är dom korta och detaljerade. Så tack för det, kära kursledare!

Alla synpunkter och erfarenheter på distansundervisning tas emot med öppna armar!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Du, jag hade lite tid över, så nu finns det info om hur du lägger in ett Deliciousordmoln i din blogg :)
    Lycka till och ha en härlig sommar!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det funkade! Supersnällt av dig och ha en riktigt skön sommar du med!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...