tisdag 17 maj 2011

Hej där!

Imorgon är det dags för kursträff på KTH och jag tänkte prata om mitt försök med Connect i klassrummet, a.k.a. mitt projektarbete,  i 7 min. 7 min??? Hur 17 ska jag lyckas med det? Kort och koncist är inte riktigt min grej, men jag ser fram emot att pröva!

Som student kan det ibland vara bra med snäva ramar och tydliga direktiv. Man tvingas göra på ett nytt sätt - och utvecklas som människa. Som student på väg till kursträff har jag tvingats lära mig prezi. Det kändes som att det var dags nu när jag inte fick använda power point. Tvång är bra. Särskilt när det gäller tydliga och väl avgränsade saker - som presentationer. Det ska jag tänka på när jag hittar på uppgifter till mina egna studenter.

Här kommer min första prezi. Den tar förmodligen längre tid än 7 min, men jag har ju hela kvällen på mig att fixa till den...







Hur funkade prezi då?

Riktigt bra! Och kul! När jag väl förstått hur man gör.
Sen är det inte utan att jag blir lite avundsjuk när jag ser alla snygga och smarta prezis som folk har gjort.
Hjälpfilmerna var bra. Såna gillar jag skarpt.
Skönt att slippa tänka linjärt, som i power point.
Dolda ramar + att jobba med zoom gillar jag också.

Vi ses imorgon, några av oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...