torsdag 20 oktober 2011

rapport fr. konferens om IKT och language learning

Befinner mig exakt just nu pa konferens i Florens (med italienskt keyboard, so no Swedish characters I'm afraid...). ICT for Language Learning heter den och jag far massor av inspiration. Imorgon ska jag prata om mitt projekt: chatt i undervisningen!

Idag har jag lyssnat pa en superintressant presentation om ett projekt dar man utvecklar en plattform fòr muntlig interaktion och produktion online - en slags videoblogg som kan integreras i Moodle. Enkel att anvanda. Studenten spelar in sig sjalv med ljud och bild, publicerar och far feedback. Gruppkommunikation finns med och allt spelas in. The teacher kan isolera enskilda studenter fòr att lyssna i gruppkommunikation. SpeakApps heter den. Check this out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...